Refund Policy

If you are not satisfied with the goods received, you can send them back to us. You will be reimbursed as required by current legislation. The law (Legislative Decree 206/2005) which establishes a deadline for exercising the right of withdrawal quantified in 14 days from receipt of the goods. Taking advantage of this guarantee is simple, just follow the steps below:

  • Inviaci una mail entro 14 giorni dal  ricevimento della merce.
  • I prodotti devono essere resi integri, inseriti nella loro confezione  originale completa in tutte le sue parti e con adeguato imballo esterno  accuratamente sigillato.
  • Le spese di trasporto per i resi rimangono a carico del cliente.
  • La merce va restituita a: D3 COLLECTION. Viale San Modestino 6/A, 83013 Mercogliano (AV)
  • Attenzione, i prodotti inviati oltre i termini previsti al  nostro magazzino privi dei requisiti di cui sopra non potranno essere  rimborsati.

Right of withdrawal:

To exercise the right of withdrawal you will also have to choose between one of the following possibilities:

  • erogazione di un buono d’acquisto che dovrà essere speso entro un anno  dalla sua generazione, pena la decadenza del credito
  • sostituzione della merce
  • riaccredito del denaro (indicare gli estremi di un conto corrente bancario  o postale (Codice CIN, Codice ABI, Codice CAB, Numero di Conto, Intestatario  del Conto; il rimborso riguarda il prezzo del prodotto e le spese di prima  spedizione e verrà effettuato entro 14 gg dal ricevimento della merce  restituita. Le uniche spese a carico del cliente sono quelle relative alla  riconsegna della merce)
  • La merce una volta giunta al nostro magazzino, verrà esaminata per valutare eventuali danni o manomissioni non derivanti dal trasporto.

The right of withdrawal is totally lost if the returned product is not intact, or if:

1. lack of original packaging;

2. damage to the product for reasons other than transport.

3. in case of damage to the goods during transport, the company will notify the customer of the incident (within 5 working days from receipt of the goods in our office), to allow him to promptly file a complaint against the courier he has chosen. and obtain reimbursement of the value of the asset (if insured); in this case, the product will be made available to the customer for its return, at the same time canceling the request for withdrawal.

4. D3 Collection is not responsible in any way for damage or theft / loss of goods returned by uninsured shipments.